Ensinnäkin kiitos kaikista tähän mennessä saamistani kommenteista! :) Uudet hiukset on kivat, niskasta ihan lyhyet, päältä vähän pidemmät, rikkonainen otsis. Väri on tällä hetkellä punertavan vaalean hiirenharmaan kirjava. Tai jotain sinne päin.

Luonnostelin tätä tekstiä koulussa ruokkiksella, kun ei huvittanut mennä syömään.

Olen kovasti yrittänyt suhtautua kouluun positiivisella asenteella, mutta se alkaa olla vaikeaa. Tuntuu, että kahdella muutenkin inhoamallani kurssilla opettajat keksivät uusia kidutuskeinoja vain kiusatakseen minua. Ainoastaan ruotsin tunneilla on kivaa. En oikeastaan ymmärrä tätä. Olen aina rakastanut äikän tunteja, mutta viime syksystä asti olen suorastaan inhonnut niitä, jopa enemmän kuin matikkaa, mikä on lähes mahdotonta. Minä liitän äikän tunnit kirjoittamiseen ja kielioppiin, mutta opettajallamme on näköjään täysin eri käsitys. Esseekurssilla joudumme pitämään suullisia esityksiä useammastakin aiheesta. Siis voi hyvä luoja. Se on esseekurssi ei mitään kutun puhetaitojen kehittämiskurssi. Ei ole oikein mitään, mitä kammoaisin enemmän kuin luokan edessä esiintymistä. En vain pysty siihen. En pysty esiintymään edes oman perheeni tai kavereiden edessä saati sitten opettajan tai täyden luokan. Mutta onko minulla vaihtoehtoa? Voinko sanoa opettajalle, että ennemmin jätän koko kurssin kesken kuin menen pitämään esitelmää? Onko se reilua muita kohtaan, jos saan luvan luistaa esityksistä? Pitääkö minun hankkia esiintymispelko daignoosi psykologilta ennen kuin se menee perille, että esiintyminen aiheittaa minulle paniikkioireita ja stressiä. Jännitän sitä tilannetta kauan etukäteen. Hajoan. En halua, että muut kurssit kärsivät sen takia, että stressaan äikän esitelmiä. Ja opettaja ottaa suunnilleen henkilökohtaisena loukkauksena, jos pyytää saada esittää vain hänelle.

Apua tuohon ei todellakaan saa kotoa, kun äiti on yltiösosiaalinen eikä isäkään ole ujoimmasta päästä. He eivät vain ymmärrä, miten paljon tuo tilanne ahdistaa minua.

Ei raportoitavaa X:stä, mikä on tietty vaan hyvä juttu. Aina. Onneksi minulle on paikka Birdien luostarissa. :)