Olen viime päivät uppoutunut niin englanninkieliseen maailmaan eräällä keskustelupalstalla, että suomeksi kirjoittaminen tuntuu oidolta ja vaikealta. Ajattelukin sujuu paremmin englanniksi. Tai no edes jotenkin.

Kesä tuntuu olevan jo lopussa. Viimeiset viikot töitä, lomareissu, muutto ja sitten taas kouluun. Tämä on ollut kummallisen surkea kesä. Tai siis ihan kivoja juttuja on tapahtunut, mutta jotenkin mieliala on ollut ihan nollissa. Yleensä kesä on ollut mulle kuitenkin sitä helpointa aikaa. Nyt oon tuntenut itseni lähinnä arvottomaksi. En tiedä oikein mistä se johtuu. Jotenkin tuntuu, että kaikille muille tapahtuu kaikkea jännää ja niillä on ihmissuhteita ja kaikkea, kun ite taas vietän päivän töissä, tuun kotiin ja that's it.

Kaverini muuttaa ensi kuussa Lontooseen, se menee sinne opiskelemaan englantia ja sivuaineena sillä on Film Studies. Oon kateellinen. Itsellä ei kantti riittänyt moiseen ja sekös harmittaa. Ihan tarpeeksi ahdistavaa on kyllä muuttaa Suomen sisälläkin, varsinkin kun ei ole mitään siteitä paikkakuntaa, jolle olen muuttamassa. Tunnen sieltä tasan yhden ihmisen ja senkin huonosti. Oisin mielummin muuttanut sinne Savoon, mutta kun ei niin ei. Katotaan ens vuonna uudestaan, tai sitten ei.

Koko elokuu menee muissa maisemissa sillä suuntaan Italiaan. Toscanan auringon alla maailma näyttää varmasti paljon paremmalta paikalta. :) Viareggion biitsit, Venetsian kanaalit, Firenzen taideaarteet. Ehkäpä jäänkin sinne...

10 x must-see Italiassa

1. Fontana di Trevi
2. Canal Grande
3. Ponte Vecchio
4. Vatikaani
5. Uffizi Galleria Firenzessä
6. Pompeiji
7. Colosseum
8. Pisan kalteva torni
9. Pantheon
10. Toscanan maaseutu