Terkkuja aurinkoisesta Toscanasta! Saavuin tanne aamulla kahden Milanossa vietetyn paivan jälkeen. Sanokaa mita sanotte, mutta Milano on muodin Mekka. Nain Pradan, Guccin ja paljon muita kalliita liikkeita, joihin en uskaltanut edes ajatella menevani. Siita huolimatta matkan jatkuessa mukaan tarttuivat Pradan valkoiset ballerinat, en tosin maksanut niista mitaan vaan sain ne uudelta ystavaltani Chiaralta, joka oli saanut kengat lahjaksi joltakin sukulaiseltaan. Mun onneksi kengat oli Chiaralle liian pienet. :D En jaksanut kierrella mitaan nahtavyyksia Milanossa, mutta kuljeskeltiin muuten vaan ympari kaupunkia ja taytyy sanoa, etta tan maan arkkitehtuuri on jotain uskomatonta.

Talla hetkella oon Firenzessa, joka on ehka kuitenkin mun suosikki after all. Taalla on kauneimmat kirkot ja parhaat taideaarteet. Huomenna ois tarkoitus kayda ainakin Uffizissa ja hengailla muuallakin Piazza della Signorian lahella. Siella ois mm. Palazzo Vecchio, mutta muuten se on aika turistirysa. Eli voi olla, etta iltapaivalla suuntaan esim. Sant’Ambrogion kauppahalliin, jota mulle on suositeltu jo useampaan otteeseen. Mutta pitaa katsoa, miten sita jaksaa Uffizin jalkeen, jaksaako ollenkaan. :) Oon kuullut, etta se voi olla aika "rankka" kokemus.

Tarkoitus ois tan reissun aikana paatya viela ainakin Pisaan, Roomaan, Napoliin, Bolognaan, Veronaan ja Venetsiaan. Venetsia jaa viimeiseksi, koska sielta mulla on lentoliput takasin kotiin. Viareggion biitsit kayn tsekkaamassa varmasti, eihan sita voi menna kotiin uimatta Valimeressa! Napoliin meno vahan hirvittaa, koska sanontahan kuuluu, etta "Nahda Napoli ja kuolla" :D Toisaalta tiedan niin paljon ihmisia, jotka on siella kayneet ja ovat viela hengissa, etta ehka se on sen arvoista.

Janna nahda, miten sita parjaa omillaan vieraassa maassa. Kielen kanssa ei oo viela ollut ongelmia, italian ja englannin sekoituksella on parjannyt suht hyvin. Ja tuli sita pari sanaa saksaakin solkattua tuolla pohjoisessa. Enpa ois uskonut, etta sita tarvii Italiassa, mutta kaveri vinkkasi ennen lahtoa, etta ainakin Venetsiassa porukka puhuu paremmin saksaa kuin enkkua. Pitihan se sit testata. :D Ja oikeessa oli.

Nyt meen testaan hotellihuoneen sangyn, oon nimittain ihan poikki. Palaillaan!