Hellou ja terkkuja ah-niin-aurinkoiselta Pohjanmaalta. Mun ensimmäinen kouluvuosi ammattikorkeessa on nyt virallisesti ohi. Epävirallisesti se kylläkin jatkuu vielä seuraavat viisi viikkoa harjoittelun merkeissä, mutta en anna sen lannistaa tätä iloa.

Olen varmaan miljoona kertaa sanonut, että tämä vuosi on mennyt todella nopeasti. Päivät on olleet pitkiä, mutta kuukaudet lyhyitä. Kohta on kesäkuu. Heinäkuu. Elokuu. Ja paluu kouluun. En ole saanut tehtyä päätöksiä ensi vuoden suhteen. Ilmoittauduin kyllä läsnäolevaksi, mutta mutta. Tänään leikittelin ajatuksella, että muuttaisin muutaman sata kilometriä itään. Ää, ehkä katson vielä ensi syksyn ja sitten jouluna teen päätöksen. Se onkin viimenen mahdollisuus, jos en sitten halua vaihtaa jonnekin muualle opiskeleen enkunkieliselle puolelle. Tietty ainahan sitä voi jättää leikin kokonaan kesken ja hakea yliopistoon.

Mun pitäisi oikeastaan tässä kirjoitella neljä esseetä plus yksi oppimispäiväkirja, mutta innostus on nollassa. Ne pitää kuitenkin palauttaa viimestään ensi viikon lopussa, joten pakko kai kirjottaa ne tämän viikonlopun aikana, ettei sitten harjoittelussa tarvi niistä enää stressata.

Oon ihan kivasti ruskettunut, kiitos Latvian äärettömän hyvän sään. Aurinkoista ja noin 25 astetta lämmintä koko viikon. Me likes. Vähemmän kiva oli palata Suomeen, kun mulle iski just ennen paluulentoa flunssa ja olin ihan tukossa. Koneessa nousi sitten kaiken lisäksi kuume ja siinä vaiheessa, kun pääsin junaan, olin suunnilleen puolikoomassa. Eilinen koulupäivä olikin sitten äärettömän hauska. Tein kaksi koetta 38,5 asteen kuumeessa, kahden tunnin yöunilla. Toinen meni jopa läpi, toisesta saan tulokset joskus. Ehkä.

Mites teidän viikko on sujunut?